söndag 16 juni 2013

Jubileum

Idag är det fyra år sedan vi permanent flyttade till vårt torp. 

Så här i juni är det som allra vackrast. Vi älskar träd och buskar uppblandat med perenner och vilda blommor. Att befinna sig i allt det gröna ger helt klart en skön känsla. Det är en miljö som aldrig blir klar. Det finns alltid projekt att ta i. Sen älskar jag att det inte är så perfekt utan att naturen får vara med och bestämma hur det ska se ut. Det är avstressande att dra lite ogräs här och där, att ansa buskar och träd och att rensa undan sådant som kommit helt fel, enligt vårt tycke. 

Trädgården är tydligt integrerad med skogen och jag tycker att det är underbart att uppleva blandningen av svensk natur, torparmiljö och lite mer exotiska/speciella växter. Varje morgon/förmiddag tar jag en promenad genom den odlade trädgården och ibland en sväng ut i skogen. Jag njuter av det hela och försöker leva i nuet, eftersom jag vet att det snabbt kan ändras. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar