måndag 29 juli 2013

Trädgårdsfest

Bra att ha en trädgård att ha fest i då huset är väl litet för en större församling. Jag försöker med hjälp av son och sonhustru och barnbarnet att få ihop en träff för mors släkt en gång varje sommar. Hon har alltid försökt få ihop oss alla och nu är det vår tur att försöka återgälda detta eftersom hon snart fyller 92 år. Det var 4.e gången i år och vi var 17 personer. Det ligger ju mitt i semestertider så tyvärr kan inte alla inbjudna komma.

Mor har ju 5 barn med egna barn och barnbarn numera, så det är några stycken. I lördags gick det av stapeln och vi hade en enorm tur med vädret eftersom det hängde regn i luften men som tur var sparade det sig till natten. 

Här är mor med min äldste bror Leif.



Dags att förse sig med lite lunch. Jag gillar att göra det enkelt, så en kall buffé är perfekt. Den går att förbereda dan innan, så är det bara att lägga upp.




Några av gästerna!



Yngst i församlingen den här gången var Gustav, som precis lärt sig att gå. För övrigt var det 4 barn i åldrarna 3 till 8 år. De hade fullt upp att leka, så jag glömde faktiskt att ta ett foto på dem.



Min svärdotter Andrine (+ hennes familj Patric och Elsa) hade hjälpt till med förberedelserna så jag är dem stort tack skyldiga. I bakgrunden syns Jonas, en av mina brorsöner.



Här var en del av de församlade efter kaffet.



Till kaffet blev det förhandsprovad jordgubbstårta.



Några av gästerna kollade lite på trädgården. Det blev en riktigt trevlig dag och mor verkade nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar