tisdag 31 juli 2012

Lycka

Lycka för mig är inte att ha en perfekt trädgård. Det är lycka för mig att ha en trädgård att trivas i. Jag känner mig harmonisk bland alla gröna färgnyanser och blommor som lyser upp. Jag älskar nog de flesta blommor och favoriten är den som just för dagen blommar. Jag är en väldigt hemkär person.

Det finns så många tjusiga trädgårdar och så många som är oerhört kunniga inom området. Men jag njuter av vår "torparträdgård" med olika härliga inslag. Att besöka andras trädgårdar ger mycket inspiration, men jag känner ingen avundsjuka eller stress för att uppnå det perfekta resultatet. Många gånger så är det små detaljer som skänker glädje.

Men den största lyckan av alla är då barnbarnet kommer. Det är så roligt att se henne i trädgården eller skogen. Jag hoppas att det ska ge henne lite inspiration för framtiden. Hon bor ju just nu helt underbart i skärgårdsmiljö på Värmdö, med naturen inpå knuten. Så naturintresset kommer hon nog att få med sig. Familjen har rådjur i trädgården, mycket fåglar och härliga ekar. Det är en fantastisk miljö att få vara i också.


Här är ett litet bildcollage från käraste besöken. Bilderna är från 2008 - 2012.
Elsa är nu 6,5 år gammal och det roligaste hon vet hos oss, är när kära sysslingen Alice kommer och hälsar på.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar