söndag 25 november 2012

Det kom ett brev!

I veckan fick jag ett brev som inbjöd mig att vara med och räkna vinterfåglar den här säsongen också. Jag har rapporterat in under två vintrar tidigare. Det är Sveriges Ornitologiska Föreningen som vill ha uppgifterna. Den här säsongen går det av stapeln den 25-28 januari 2013.

Det gäller att räkna det största antalet av varje sort som man ser på samma gång. De vill följa förändringar över tiden. Det är en trevlig sysselsättning tycker jag och tänker delta den här gången också.

Som bonus fick jag ett exemplar av föreningens tidning "fågelvännen". Den är intressant att läsa i. Den här gången stod det en hel del om våra mäktigaste fåglar - örnarna. Enligt en granne ska det finnas kungsörn i området. Tyvärr har jag inte lyckats se någon själv. Men man kan ju drömma lite....

Är det någon mer, som är intresserad så finns uppgifter på   www.sofnet.org


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar