lördag 1 december 2012

Arbete

Nu har säsongen för skogsarbetet dragit igång. Jag försöker att "dra mitt strå till stacken" genom att samla ihop grenar och ris i högar. Det ger mycket frisk luft och bra motion.

Jag tycker det blir fint när grenarna är hopsamlade, men direkt så blir det fler när maken fäller fler träd.  Självklart givetvis! Men det är faktiskt en härlig pensionärssysselsättning och kan anpassas efter dagens ork.

Det är bra balansträning också även om jag idag "satte" mig vid ett tillfälle. Allt gick bra och efter lite olika manövrer så var jag på benen och kunde fortsätta igen.

På väg ut till jobbet!



En första anblick...  Här ska bli ett område med Ekar. Det finns några rejält stora och en del lite mindre. De ska friläggas så de får ljus till sina kronor. Här ska djurlivet frodas!


1 kommentar: