tisdag 25 september 2012

En tidig morgon

Igår kom jag ut i skogen relativt tidigt. Härlig luft och skönt kroppsarbete väntade, med att dra ris och grenar efter förra vinterns avverkning. Jag samlar det i högar för att det senare ska gå till flis. Det känns så bra och blir så fint på marken. Allt ska inte bort utan en del ska gödsla marken, men det större läggs i högar.

Så ofta som vädret tillåter försöker jag jobba med det här och vanligtvis blir det 1-2 timmar i skogen dessa dagar. Det rensar hjärnan på ovidkommande tankar och jag bara njuter av det.

Solen sken från klarblå himmel och det var vackert ute. Morgonsolen ger nya intryck. Jag väntade bara att få se ett rådjur eller något annat djur, men de visar sig aldrig när jag jobbar i skogen. De hör mig nog trots att jag tycker att jag är tyst.



Efter allt regnande i år så är marken ganska mättad med vatten. Bitvis kommer det upp i dagern och bildar små pölar. När solen sken in i skogen så ångade det från marken. Det var riktigt vackert att se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar