onsdag 12 september 2012

Kommande Projekt

Runt den här lilla dammen krävs en genomgående renovering. Ogräs ska bort och plantor ska tuktas. Det blir ett vårprojekt, då det är lättare att se vad som är vad.


Ett påbörjat projekt - pallkragarna är redan flyttade och våra nya byggkonstruktioner är på plats. Nu ska det fyllas med grus och jord och sen ska det planteras. En del hinner vi nog i höst men det mesta får nog göras till våren.


Här är ett område som jag täckt med krossade taktegelplattor. Det är nog ca 10 m2 stort tror jag. Problemet är att det växer en massa ogräs i det, främst Stinknäva. Detta trots att vi har markduk under. Det ramlar mycket löv just där på hösten och det blir ett bra material för ogräset att växa i. Jag har jobbat med att rensa under flera år, men nästa år tänkte jag göra något radikalt med detta. Hoppas jag kan få någon ordning på det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar