lördag 4 maj 2013

Mera mat!

På min skogspromenad idag gick jag förbi några tjocka aspgrenar, som ska tas hem och sågas till ved. De såg så konstiga ut så jag undrade vad som hänt. Då fick jag syn på rejäla fotspår i det mjuka underlaget. Älgen hade varit och mumsat i sig barken.

Det händer att jag tittar mig över axeln då jag är ute i skogen. Bara för att vara säker på att älgen inte står där. Även om sunda förnuftet säger att den är långt därifrån och ser den mig så har den försvunnit på nolltid.

Älgen är en riktig finsmakare - trots att det finns en mängd olika träslag liggande som ved, så är det bara Aspen som dugt.

Detalj på renrakandet....



Spåren är riktigt stora - svårt att få fram på fotot utan något att jämföra med. 
Men det är rejäla klövar, som gjort dessa...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar