onsdag 8 augusti 2012

Prydnadsföremål

Jag är rätt sparsam med "prydnadssaker" i trädgården. Men det är ett par saker som jag är väldigt förtjust i. 

Jag tycker särskilt mycket om det här lilla fågelbadet i keramik. Det har vi fått av svärdottern med familj. Det är också passande som fjärilsbad, vilket jag lärde mig behövs. 



Vi har även en gammal kamin, rostig och ej särskilt användbar. Jag sätter en marschall i den ibland. Kaminen fann vi under jorden där en verkstad stått och som nu är helt borta sedan ca 50 år. Det fanns rätt mycket gamla rostiga saker, allt från spik till verktyg och gamla cyklar. Men den här tyckte vi var användbar som prydnad.



 När det gäller växter i krukor är vi också väldigt sparsamma. Att sköta om dem innebär mycket passande och en del arbete. Är det varmt så kanske de behöver vattnas flera gånger per dag och om det är regnigt så har de en tendens att bli fula.

I år kunde jag dock inte motstå de här Dahliorna. Det var en så härligt lysande, röd färg på dem. De fick stå vid den gamla stocken från ett äppleträd. I år har de blivit fula av allt regn och sniglar som knaprat på bladen. Men jag tänker ändå försöka rädda dem till nästa säsong.



En annan krukväxt jag föll för var en magnifik Petunia med härligt blå färg. Den har också farit illa av väder och vind, men har ändå glatt oss med många vackra blommor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar