fredag 24 augusti 2012

Tystnad

Vad är tystnad?

När jag utför stillsamma aktiviteter, som att rensa svamp eller dra grenar i skogen, så far tankarna runt i huvudet. Jag upplever starkt att vi har tystnad omkring oss. Ändå är det nästan ständigt ett susande i träden, lite olika läten från fåglar då och då, bilar eller maskiner som åker förbi på den större vägen, en hund som skäller långt borta eller en ko som råmar.

Så trots att jag upplever att det är tyst omkring mig, så är det inte det. Här ute i naturen är det en annorlunda tystnad trots att det inte är helt tyst. Det trivs jag med.

En liten tyst blåklocka, som jag upptäckte under morgonpromenaden.



Ett härligt vackert blad på en buske, som jag inte vet vad den heter. 
Det är så fantastiskt med den röda kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar